این سومین باری است که فوتبال قطر میزبانی جام ملت‌های آسیا را بر عهده دارد.
 آنها در مرتبه اول در سال ۱۹۸۸ میلادی و در شرایطی که استادیوم‌های این کشور هنوز به شکل ورزشگاه‌های قدیمی کشورهای عربی بود، میزبان مسابقات شدند و در بازی افتتاحیه با دو گل از ایران شکست خوردند.
قطری‌ها در روزی که ورزشگاه لبالب از هواداران دشداشه‌پوش‌شان بود، خیلی زود و با ضربه سر کریم باوی در دقیقه ۶ از ایران عقب افتادند و پیوس که پاس گل اول را از روی نقطه کرنر برای دایی ارسال کرده بود، در ثانیه‌های پایانی در شرایط تک به تک با ضربه‌ای زیبا دومین گل را وارد دروازه قطر کرد.
روزنامه الرایه امروز با گذشت ۳۶ سال از آن مسابقه، مطلب خود را در فردای شکست مقابل ایران بازنشر کرده است. مطلبی که در آن سرمربی تیم ملی قطر، پروکوپیو، به عنوان مقصر این باخت مقابل ایران قلمداد شده است. تیتر مطلب هم این است: “پروکوپیو، از غرور دوری و از نقد سازنده استفاده کن!”
ارنج تیم ایران در آن مسابقه شامل احمدرضا عابدزاده، جواد زرینچه، نادر محمدخانی، مرتضی فنونی‌زاده، مجتبی محرمی، مهدی فنونی‌زاده، سیروس قایقران، مرتضی کرمانی‌مقدم، صمد مرفاوی، کریم باوی و فرشاد پیوس بود و مجید نامجومطلق و محمدحسن انصاری‌فرد به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شدند که نامجومطلق پاس گل دوم را به فرشاد پیوس داد.
نکته جالب اینکه روزنامه قطری با استفاده از جملات انگلیسی سعی کرده مفهوم را به‌ صورت مستقیم به او برساند. اینکه این مربی غرور خود را کنار بگذارد.