جو کیو سونگ یکی از امیدهای اصلی کره جنوبی برای باز کردن دروازه تیم ملی ایران است.
قبل از بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ توکیو، اوه سه هون و جو کیو سونگ به‌عنوان مهاجمان جوان این تیم برای قرار گرفتن در در ترکیب تیم المپیک فوتبال با هم رقابت کردند و اغلب کارشناسان اعتقاد داشتند اوه سه هون قدرت تخریبی و هجومی بهتری بهتر از جو کیو سونگ دارد. با این حال، جو کیو سونگ و اوه سه هون هر دو از لیست نهایی المپیک توکیو حذف شده و در این تورنمنت غایب بودند.
جو کیو سونگ در این مدت روی تمرینات با وزنه تمرکز کرده، قدرت و توانایی مبارزه خود را بهتر کرد تا این‌گونه مورد توجه پائولو بنتو، سرمربی تیم بزرگسالان قرار گیرد. جو کیو سونگ که از نیمه دوم سال گذشته به‌طور مداوم برای لیست تیم اصلی انتخاب شده و به نظر از نظر فیزیکی در شرایط بهتری نسبت به گذشته قرار دارد.
در روزهای غیبت هوانگ اوی جو در لیست، جو کیو سونگ با قرار گرفتن در ترکیب در دو بازی متوالی تدارکاتی مقابل ایسلند و مولداوی، خط حمله تیم ملی را رهبری کرد.  جو کیو سونگ در این فصل در کی لیگ نیز چهار بار گلزنی کرده و با قرار گرفتن در صدر جدول گلزنان، می تواند در ترکیب کره برابر ایران قرار گیرد.
پائولو بنتو در نشست خبری قبل از بازی مقابل ایران گفت: “به نظر می‌رسد کیو سونگ چو در تمرینات اخیرا شرایط خوبی را سپری می‌کند.”
با این حال با توجه به روند صعودی مداوم جو کیو سونگ، بعید به نظر می‌رسد که او در بازی برابر ایران فرصت حضور در میدان را پیدا نکند.
جو کیو سونگ روز گذشته تاکید کرد که می‌تواند به‌عنوان شریک مناسبی برای سون هیونگ مین بوده و عملکرد خوبی کنار او داشته باشد. او گفت: “هری کین در تاتنهام عقب آمده و فضای خوب و فراوانی برای نفوذ سون هیونگ مین ایجاد می‌کند. من نتوانستم در بازی خارج از خانه مقابل ایران در اکتبر سال گذشته به میدان بروم، بنابراین خیلی دوست دارم این بار بازی کنم.”