سجاد امیدی مربی ایرانی شاغل در لیگ ایالتی فوتبال امریکا از استراتژی سرمربیان استقلال و پرسپولیس در دربی سرخابی انتقاد کرد.
سجاد امیدی، مربی فوتبال شاغل در آمریکا درخصوص دیدار روز گذشته پرسپولیس و استقلال به صحبت پرداخت.
سجاد امیدی درخصوص این بازی گفت:
آخرین دربی قرن، بازی ای بود که در نیمه اول تمام تماشاگران لذت بردند. یک فوتبال بسکتبالی را می دیدم و روی هر دو دروازه خطرهای زیادی ایجاد شد. فرصت های زیادی با بی دقتی مهاجمان دو تیم از دست رفت.
 در شروع نیمه دوم دو کج سلیقگی از مربیان دو تیم دیدیم. در استقلال همه سورپرایز شدند، صالح حردانی که با این همه سر و صدا از فولاد به استقلال آمد و واقعا ستاره فولاد بود اما وقتی به استقلال آمد نمی دانم چرا کار را از بیرون آغاز کرد و دیدیم که پاس گل هم داد. با انتخاب بد آقای مجیدی، وریا غفوری در ترکیب استقلال قرار گرفته بود، بازیکنی که تماشاگران دو آتیشه استقلال هم آخرین بازی خوبش را یادشان نمی آید و بیشتر کاپیتان فضای مجازی و اینستاگرام استقلال است.
در آن سوی نیز در پرسپولیس، نبودن سیدجلال حسینی و حتی کمال کامیابی نیا و حتی حامد لک باعث شد که فاصله خط میانی و دفاعی پرسپولیس زیاد باشد. در کل اشتباه مربیان در ترکیب، باعث هر دو گل شد.
وی درخصوص کناره گیری یحیی گل محمدی گفت:
همانطور که آقای گل محمدی گفتند، روز سیاه فوتبال ایران بود برای کادرفنی دو طرف. کادرفنی استقلال با آن حرکت شنیعی که آقای غلامپور انجام داد و زد به سینه مهدی ترابی، که یکی از بازیکنان با اخلاق فوتبال ایران است. از آن بدتر حرکات آقای گل محمدی بود. مثلا در انگلیس جنگ قدرتمند بین لیورپول و منچسترسیتی بود، ۱۲ امتیاز اختلاف داشتند و الان اختلاف یک امتیاز است، پیشوند فرهنگی ورزشی هم ندارند اما رفتار گواردیولا و کلوپ با هم خوب است اما در ایران که ادعای فرهنگ دارند، آقای گل محمدی دم از مرد اخلاق بودن می زند. البته باید به این موضوع هم اشاره کنم که این فشار بیش از حدی که به این داور وارد شد، به چه دلیل بود. داور هم خانواده دارد و کادرفنی دو تیم رفتار خوبی نداشتند. البته نبود کریم باقری هم احساس شد و اگر ایشان بود می توانست کادرفنی پرسپولیس را کنترل کند.
 فوتبال وسیله ای است برای پیام رساندن به تمام مردم دنیا، مسئولین کج سلیقگی کردند، در روزهای سال نو که می توانیم پیام صلح بدهیم، می توانستیم بزرگداشتی بگذاریم برای آخرین دربی قرن برای تمام کشورهایی که درگیر جنگ هستند، مردم اوکراین، مردم یمن، … ولی تماشاگران خوش شانس، آن هایی بودند که فوتبال را از تلویزیون دیدند و بازی زیبا را دیدند نه اینکه حرکات داخل استادیوم را ببینند. همانطور که آقای مطهری گفتند کاش مردم خارج از ایران این بازی را ندیده باشند، روز سیاهی بود برای کادرفنی دو تیم.