به‌گزارش فوتبالی، یک سال پیش در چنین روزی بود که کریستیانو رونالدو موفق شد رکورد گل های ملی علی دایی را بشکند و بدین ترتیب تبدیل به بازیکنی شود که بیشترین تعداد گل ملی را در تاریخ فوتبال به ثمر رسانده است.
دوم سپتامبر سال ۲۰۲۱ بود که کریستیانو رونالدو در بازی تیم ملی پرتغال مقابل ایرلند موفق شد از دقیقه ۸۸ به بعد دو گل مقابل ایرلند به ثمر برساند و بدین ترتیب از تعداد ۱۰۹ گل ملی علی دایی عبور کند و به تنهایی بهترین گلزن ملی تاریخ فوتبال شود.
در بازی مقابل ایرلند، پرتغال تا دقایق پایانی بازی با نتیجه یک بر صفر از حریف خود عقب بود اما کریستیانو رونالدو در دقایق پایانی بازی را در آورد و دو گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رساند. رونالدو تا پیش از بازی مقابل ایرلند، ۱۰۹ گل ملی زده بود و با رکورد علی دایی برابر بود اما در بازی مقابل ایرلند دو گل زد و بدین ترتیب موفق شد به تعداد ۱۱۱ گل ملی برسد و رکورد علی دایی را بشکند.
رونالدو در حال حاضر ۱۱۷ گل ملی در کارنامه خود دارد و با توجه به فیفادی ها و در پیش بودن لیگ ملت های اروپا و همچنین جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به نظر می رسد که رونالدو باز هم تعداد گل های ملی خود را افزایش دهد.