سایت فوتبالی نوشت: یکی از جذاب ترین خاطرات دوران حرفه ای کریستیانو رونالدو، مربوط به قهرمانی در رقابت های یورو ۲۰۱۶ است، جایی که فوق ستاره پرتغالی برای اولین بار در عمر حرفه ای خود موفق شد یک جام ملی به دست بیاورد.
اما اگر بخواهیم مقایسه ای میان ترکیب کنونی تیم ملی پرتغال با ترکیب آن روز های تیم ملی پرتغال که قهرمان رقابت های یورو ۲۰۱۶ شد داشته باشیم، می بینیم که پرتغال در این روز ها ترکیب بسیار بهتری نسبت به آن زمان دارد. در واقع در آن زمان هنوز بازیکنانی مثل نانی در تیم ملی پرتغال بودند و مهاجم های خوبی مثل ژائو فلیکس که اکنون وجود دارند، در پرتغال نبودند. از سویی در خط هافبک هم ستاره بازیسازی مثل برونو فرناندز در اختیار پرتغالی ها نبود و در خط دفاع هم مدافعی تنومند مثل روبن دیاز را نداشتند.
البته پرتغال در یورو ۲۰۲۰ نتوانست با ستاره هایش عملکرد جالبی داشته باشد و در همان مرحله اول حذفی از دور رقابت ها کنار رفت. اکنون امید رونالدو و هواداران پرتغال به رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ است و باید دید که آن ها چه عملکردی در این رقابت ها خواهند داشت چرا که این جام جهانی آخرین جام جهانی کریستیانو رونالدو است.