رکورد ۶۳ ساله‌ای که ستاره خروس‌ها زد

کیلیان امباپه مهاجم تیم ملی فرانسه در شب صعود تیمش به جام جهانی ۲۰۲۲ رکوردی را به ثبت رساند که از ۶۳ سال پیش تا کنون بی‌سابقه بود.
او در پیروزی ۸-۰ تیم ملی فرانسه مقابل قزاقستان که مجوز صعود خروس‌ها به جام جهانی ۲۰۲۲ را صادر کرد، ۴ گل به ثمر رساند تا رکوردی را به ثبت برساند که از ۶۳ سال کسی موفق به ثبت آن نشده بود. این بازیکن در نیمه نخست هت‌تریک کرد و با به ثمر رساندن یک گل دیگر در نیمه دوم پوکر کرد. طی ۶۳ سال قبل سابقه نداشت که یک بازیکن تیم ملی فرانسه در یک بازی این تعداد گل بزند.
او پس از بازی به خبرنگار شبکه M۶ فرانسه که از او پرسید آیا توپ بازی را برای خودش برداشته است، گفت: «بله توپ در رختکن است. مهمترین چیز اما این است که ما صعود کردیم به خصوص که در تیم ما کلی بازیکن هستند که سابقه بازی در جام جهانی را ندارند. حتی برای آنهایی که قبلاً در جام جهانی بازی کرده‌اند هم یک رؤیا بود که برای دومین بار در این رقابت‌ها بازی کنند. فکر می‌کنم که هواداران از تماشای بازی ما لذت بردند. ما تا آخرین دقیقه بازی برای حریف احترام قائل بودیم و به همین دلیل هم نتیجه بازی اینگونه رقم خورد. قبول دارم که ضربات سرم خیلی فوق‌العاده نیست اما امسال در این زمینه هم پیشرفت کرده‌ام و دارم به جایی که می‌خواستم نزدیک می‌شوم. ما برای کسب یک قهرمانی دیگر به جام جهانی خواهیم رفت.»
آخرین ملی‌پوش فرانسوی که در یک بازی حداقل ۴ گل زد، ژوست فونتین بود که در ماه ژوئن سال ۱۹۵۸ برابر آلمان غربی پوکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *