سرمربی استقلال گفت: استقلال فصل قبل ایده متفاوتی در بازی داشت و ایده من تهاجمی است.
ریکاردو ساپینتو در مورد مراسم رونمایی از جام جهانی اظهار داشت: خیلی عالی بود و سازماندهی خوبی داشت. افراد مهم جامعه فوتبال حضور داشتند. باعث افتخارم بود که در این مراسم حاضر باشم و بابت دعوت به این مراسم تشکر می‌کنم.
وی در خصوص اینکه این روزها صحبت‌های زیادی در مورد بازگشت کی‌روش به تیم ملی و کنار گذاشتن اسکوچیچ مطرح شده، گفت: من فکر می‌کنم کی روش قبلا خیلی خوب کار کرده، اسکوچیچ هم درزمان فعلی عملکرد خوبی داشت. هردو سرمربیان خوبی هستند. در موقعیتی نیستم که در این مورد صحبت کنم. فکر می‌کنم دراگان هم خوب کار می‌کند و لیاقتش را دارد که به جام جهانی برود.
سرمربی استقلال در مورد تساوی این تیم مقابل نفت مسجدسلیمان عنوان کرد: در مسیر درست هستیم. بازی خیلی سخت اما خوبی بود. بازی در گرمای ۴۰درجه خیلی سخت بود. راه زیادی تا قهرمانی مانده و همه کار می‌کنیم. نتایج خیلی نزدیک به هم هستند. بازی‌های زیادی تا آخر لیگ مانده و جنگ‌های زیادی پیش رو داریم.
ساپینتو در مورد واکنش‌ها به اظهاراتش در مورد مقایسه استقلال امسال با سال گذشته، گفت: بعضی اوقات ترجمه با زبان مادری فرق می‌کند. وقتی اینجا رسیدم گفتم مربی و تیم قبلی عالی کرده بودند. قهرمانی آن‌ها را تبریک گفتم. هیچ وقت نباختند. سوالی بود در مورد بازی و سازماندهی هافبک‌های ما، من هم گفتم استقلال فصل قبل ایده متفاوتی در بازی داشت. خیلی فشرده بودند و خط امن دفاعی داشتند. موقعیت داشتند و گل می‌زدند. ایده فصل قبل فشرده کار کردن بود.
وی افزود: ایده من از بازی متفاوت است. ایده من تهاجمی است. دوست دارم پرس از بالا انجام بدهم و تیم حریف را کنترل کنم. حفظ توپ و کنترل بیشتری در بازی داشته باشم. این نوع بازی و گذشتن از حریف کار آسانی نیست. شما باید کار کنید و کار کنید.
سرمربی استقلال در مورد اینکه آیا امسال حسرت کاوه رضایی را می خورد، گفت: امیدوارم که او برگردد. اتفاقاتی افتاد که خارج از کنترل من بود. فکر می‌کنم که او را برای قسمت مهمی از فصل در نیمه دوم خواهیم داشت.
ساپینتو در خصوص اینکه بسیاری معتقدند حلقه گمشده استقلال نبود یک بازیساز است، اظهار داشت: ما در سیستم متفاوت‌تری نسبت به سال گذشته کار می‌کنیم. می‌توانیم با پلی‌میکر بازی کنیم یا بدون پلی‌میکر بازی کنیم. بستگی به استراتژی بازی دارد. بازیکنان ما آمده‌اند که سیستم‌های متفاوتی را بازی کنند. این برای من خیلی مهم است. تا اینجا از تیم راضی هستم. همه سخت کار می‌کنند. بازیکنانی داریم که تا الان بازی نکردند اما در زمان خودش به کار گرفته می‌شوند.