احتمالا نامه‌ای مهم و مبنی بر بی‌توجهی به قوانین و مقررات کشور در انتخابات عامل تصمیم کامرانی‌فر بوده است.
زمانی که میرشاد ماجدی در پشت صحنه فوتبال برتر در تلاش برای جاخوردن از شنیدن خبر بود، خیلی زود این سئوال در ذهن دیگران به وجود آمد که چه اتفاقی منجر به این تصمیم شد؟
سئوال اول: آیا حسن کامرانی فر به تنهایی اجازه لغو انتخابات پرحاشیه و مهم‌ترین فدراسیون ورزشی کشور را در فاصله هشت ساعت مانده به انتخابات  در شرایطی که تمام اعضای مجمع در پایتخت حضور پیدا کرده‌اند را دارد؟
-تجربه و بررسی قواعد ساده مدیریتی و مصلحتی فوتبال ایران به خوبی نشان می‌دهد که بعید است این تصمیم بزرگ و جنجالی بدون مشورت گرفته شده باشد.
ضمن آنکه این تصمیم در شرایطی گرفته شد که با وجود تمام نقد و فشارهایی که روی مهدی تاج و همراهانش وجود داشت، برآیند و بررسی‌های انتخاباتی نشان می‌داد که او در صورت برگزاری مجمع برنده انتخابات خواهد شد.
میرشاد ماجدی امشب در برنامه فوتبال برتر از این جلسه با اینفانتینیو (در قطر) گفت و اعلام کرد تعلیق فوتبال ایران را تهدید نمی‌کند.
کامرانی‌فر به عنوان دبیرکل تصمیمی را اتخاذ کرد که حالا همه منتظر واکنش فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره آن هستند. اگر کوچک‌ترین مشکلی برای فوتبال ایران درست شود تا همیشه او باید درباره آن پاسخ بدهد. ضمن اینکه باید برای عموم مردم و جامعه فوتبال جزییات دقیق تخلفات اشاره شده کمیته بدوی تشریح شود…
** شنیده‌ها حکایت از این مساله دارد که از ماجرای ثبت نام نامزدهای ریاست جنجال و ابهامات حقوقی وجود داشت تا همین روز یک شنبه که یک نامه حقوقی بسیار بسیار مهم از ارگان‌های قضایی در رابطه با انتخابات برای فدراسیون ارسال شد. در بیانیه فدراسیون هم به این مساله اشاره شده که به قوانین و مقررات کشور بی توجهی شده و کمیته انتخابات به نامه‌ها، اسناد و مدارک و‌ مستندات مراجع قضایی توجهی نشان نداده و به اصطلاح زیر بار نرفته است.

طبق شنیده‌ها ارکان قضایی کشور روی استدلال حقوقی مربوط به ثبت نام نامزدها و عطف به ماسبق‌نشدن اساسنامه با ثبت نام مهدی تاج تا بسیاری دیگر از موارد حقوقی در پروسه تایید صلاحیت و‌ پرونده‌های قضایی و … ابهامات و نکات بسیار مهمی را در این مدت مطرح کرده‌اند که در نهایت به لغو انتخابات منتهی شده است.


به هر صورت خیلی‌ بر این باور هستند‌ که طبق بند یک اساسنامه مقررات داخلی کشور هم باید محترم شمرده شود و به بهانه عدم دخالت شخص ثالث نمی‌توان به طور کلی اهمیت همکاری با نهادهای قضایی و نظارتی را نادیده گرفت.
در مجموع در شرایط فعلی باز هم باید نوشت که فوتبال روی لبه تیغ قرار دارد و باید منتظر واکنش فیفا و AFC بود.
سه احتمال بسیار جدی هم این است.
۱. تصمیم فدراسیون را با دریافت مستندات قانونی می‌پذیرند.
۲. تشخیص می‌دهند این اتفاق نتیجه دخالت شخص ثالث و تحت تاثیر فشارهای بیرونی بوده و فعالیت هیئت رییسه کنونی و دبیرکل فدراسیون را با انتخاب کمیته عادی سازی (انتقالی) معلق می‌کنند.
۳. تعلیق کل فوتبال ایران.
اگر حالت اول اتفاق بیفتد هم باید مجمع عمومی تاریخ جدیدی را برای برگزاری انتخابات با اعضای جدید کمیته‌های انتخاباتی تعیین کند و به این ترتیب میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون نفر اول مدیریتی فوتبال ایران تا جام جهانی خواهد بود حسن کامرانی‌فر هم دبیرکل باقی خواهد ماند.