مسابقات جهانی کشتی فرنگی همچنان علاقمندان به کشتی را در ایران پای اخبار مربوط به این رشته ورزشی نگه خواهد داشت.
در سومین روز از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و در شرایطی که تیم ایران با درخشش امیر میرزازاد و مهدی مهمدی و همچنین پویا دادمرز سه مدال از دو روز اول این مسابقات به دست آورده‌ است، امروز سه کشتی‌گیر دیگر خود را به این میدان دشوار خواهد فرستاد.

گل سرسبد کشتی ایران، محمدرضا گرایی، کشتی‌گیر وزن ۶۳ کیلوگرم و قهرمان المپیک، به همراه ایمان محمدی (۶۷) و ناصر علیزاده (۸۷) کشتی‌گیرانی هستند که مسابقات خود را در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان آغاز خواهند کرد.
همچنین محسن‌نژاد و ساروی، دو کشتی‌گیر دیگری که پای فینال از حریفات شکست خوردند، امروز برای کسب مدال برنز به میدان خواهند رفت.


گل سرسبد کشتی ایران، محمدرضا گرایی، کشتی‌گیر وزن ۶۳ کیلوگرم و قهرمان المپیک، به همراه ایمان محمدی (۶۷) و ناصر علیزاده (۸۷) کشتی‌گیرانی هستند که مسابقات خود را در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان آغاز خواهند کرد.
همچنین محسن‌نژاد و ساروی، دو کشتی‌گیر دیگری که پای فینال از حریفات شکست خوردند، امروز برای کسب مدال برنز به میدان خواهند رفت.
در وزن ۶۳ کیلوگرم، ایمان محمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان گئورگی تیبیلوف از صربستان و مایربک سلیم اف از لهستان می‌رود.


در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با ابرار آتابایف قهرمان آسیا از ازبکستان کشتی می‌گیرد.


در وزن ۸۷ کیلوگرم، ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با الیاس پاگکالیدیس از یونان مصاف می‌دهد.
برنامه مسابقات امروز شنبه ۱ مهر (۲۳ سپتامبر) فرنگی کاران ایران در قهرمانی جهان:
ساعت ۱۲: مسابقات مقدماتی اوزان ۶۳، ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم (ایمان محمدی، محمدرضا گرایی و ناصر علیزاده)
ساعت ۱۸:۳۰: نیمه‌نهایی اوزان ۶۳، ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم
ساعت ۱۹:۳۰: فینال اوزان ۶۰، ۷۲ و ۹۷ کیلوگرم (مهدی محسن نژاد و محمد هادی ساروی)
ساعت ۲۲: رقابت بین نفرات پنجم اوزان ۶۰ و ۹۷ کیلوگرم برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
در پایان روز دوم مسابقات کشتی فرنگی رده بندی تیمی، امتیاز تیم‌های برتر به شرح زیر است:
۱_ آذربایجان: ۷۰ امتیاز
۲_ ایران: ۶۰ امتیاز
۳_  ترکیه: ۳۸ امتیاز
۴ _ ازبکستان: ۳۱ امتیاز
۵_ گرجستان: ۳۰ امتیاز

۶ _ مولداوی: ۲۶ امتیاز

پوشش زنده خبری

_ناصر علیزاده، کشتی‌گیر وزن ۸۷ کیلوگرم ایران، با پیروزی ۴-۴ مقابل حریف لهستانی به جمع هشت کشتی‌گیر برتر این وزن صعود کرد. حریف دقایقی پیش علیزاده، داریوش کلینیژ از لهستان بود که در وقت اول در لحظه‌ای که قصد داشت با فیتو، علیزاده را روی پل ببرد، اسیر کشتی‌گیر ایرانی شد تا با از دست دادن دو امتیاز، این کشتی را عملا به او واگذار کند.
البته کشتی این دو در لحظات پایانی گره خورد و علیزاده ثانیه‌هایی قبل از سوت پایان از کشتی بیرون رفت تا نتیجه کشتی ۴-۴ مساوی شود اما با توجه به اینکه او امتیاز درشت این مسابقه را گرفته بود، داوران دستش را به عنوان کشتی‌گیر برنده بالا بردند. 
او در کشتی اول هم به سختی از سد حریف یونانی خود گذشته بود.
اگر علیزاده بتواند کشتی بعدی را به سود خود تمام کند، به جمع چهار کشتی‌گیر برتر مسابقات راه خواهد یافت.

_محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک و ستاره کشتی فرنگی ایران، در اولین کشتی خود در یک نبرد سخت ۶-۳ آتابایف، فرنگی‌کار ازبک را شکست داد تا به مرحله سوم این رقابت‌ها صعود کند.
حریف ازبک، قهرمان آسیا و یک مبارز چغر و قدرتمند بود که مغلوب سوبلس و تندر گرایی در وقت اول شد؛ آن هم درست زمانی که ستاره تیم ملی کشتی فرنگی را به لبه تشک برده و در آستانه خاک کردنش بود. در این لحظه گرایی با یک چرخش استثنایی تندر را روی حریف ازبک اجرا کرد تا چهار امتیاز از این فن بگیرد. 
او با امتیازی که از یک  اخطار و سپس تک امتیازی که روی باختن چلنج توسط تیم ازبک دریافت کرد، ۶-۰ از حریف جلو افتاد و در نیمه دوم اگرچه سه امتیاز به آتابایف داد اما در نهایت برنده این کشتی شد تا به جمع هشت کشتی‌گیر برتر وزن ۶۴ کیلوگرم برود


_ناصر علیزاده، کشتی‌گیر وزن ۸۷ کیلوگرم ایران، اولین مبارز روز سوم مسابقات جهانی کشتی فرنگی در صربستان بود که نبردش با پاکیالیدیس، کشتی‌گیر یونانی، گره خورد و تا ۱۵ ثانیه مانده به پایان کشتی ممکن بود شکست بخورد. این یک کشتی عجیب بین دو کشتی‌گیر ایرانی و یونانی بود که در آن سه بار تقاضای چلنج و ۱+۴ امتیاز کشتی‌گیر ایرانی در آن از سوی داوران مورد تایید قرار نگرفت. با این حال در شرایطی که کشتی تا لحظات پایانی با نتیجه ۴ بر ۳ به سوی پاکیالیدیس پیش می‌رفت، داوران رای به یک اخطار امتیاز به کشتی‌گیر ایرانی دارند که با این امتیاز او برنده مسابقه شد. 
البته علیزاده پیش از سوت پایان هم روی یورش حریف ایرانی، او را به خارج از تشک هدایت کرد و او را با پیش انداز خاک کر تا فاصله خود را با او به دو امتیاز افزایش بدهد و با نتیجه ۶-۴ از این کشتی بسیار سخت بیرون بیاید.
علیزاده با این برد راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.