عزیزی: اساسنامه انتخابات فدراسیون غلط است/ روسای هیات‌ها چرا باید رای بدهند؟

ایراد کلی به چرخش و عوض شدن مدیریت فدراسیون فوتبال می گیرم. اساسنامه ما درباره انتخاب رئیس فدراسیون غلط است. از ۸۰ نفر اعضای مجمع نزدیک به ۶۵ نفر غیرفوتبالی هستند اما حق رای دارند اما یک تعداد محدودی فوتبالی هستند. آن چیزی که جای سوال دارد نوع رای دادن افراد در مجمع است. چرا رای مخفی می دهند. هر نفری به ۳ نفر رای دادند و انگار ۲۷۰ رای بود و رو نمی کردند و این مخفی بازی پدر فوتبال ما را در می آورد.
رای مخفی نباشد، مافیا هم شکل نمی گیرد. بزرگ ترین معضل در انتخابات فدراسیون ساختار مجمع و دیگر آنکه تعداد زیادی غیرفوتبالی هستند که رای می دهند. در مراسم رونمایی از کاپ تعداد زیادی از پیشکسوتان فوتبال آمده بودند و چرا اینها نباید رای دهند. روسای استان ها کجا فوتبال بازی کردند که باید رای دهند و کارشناسی کنند. ۳۳ روسای هیات های استان ها را چه کسی انتخاب می کند و طبیعتا رییس فدراسیون فوتبال و همان ها به تاج رای می دهند و این همان موضوع مافیاست.
ساختار غلط باعث می شود که زد و بند در انتخابات رخ دهد. ۱۶ روسای باشگاه ها عضو مجمع هستند و چه نقشی در انتخابات دارند و چرا مربیان رای نمی دهند. تعداد رای دهندگان فوتبالی یک پنجم هم نیست. احسان اصولی گفت که کامرانی فر خلاف قانون عمل کرد و نمی توانست به یکباره لغو کند و ما مجبور شدیم جلسه برگزار کنیم تا مجمع برگزار شود اما مردم معتقدند که این انتخابات مهندسی شده است. نمی توان با مردم بازی کرد.
سه نفر تایید صلاحیت می شوند و مجمع تصمیم می گیرد، یک کمیته بدوی هم این وسط سبز می شود و این کمیته بدوی در دوران تاج بود. اینجا همه چیز درهم است. در نتیجه هیچوقت این وسط اتفاق جذابی نمی افتد. فوتبال ما همواره دست یک عده است. در انتخابات قبلی علی کریمی شرکت کرد اما چه شد؟ اگر رای مخفی نباشد، کسی نمی تواند با فردی ببندد و راه فساد بسته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *