علی موسوی: استقلال یورو خرج می کند ولی فعلا خروجی اش ریالی هم نیست

پیشکسوت استقلال گفت: مصاف مقابل تیم ملوان بهترین فرصت برای استقلال است تا بردهایش را استارت بزند و شکست هفته اول مقابل سپاهان را جبران کند.
علی موسوی پیشکسوت تیم استقلال درباره بازی این تیم مقابل سپاهان، دیدار بعدی آبی پوشان مقابل ملوان و انتشار ریز هزینه های باشگاه استقلال برای فصل پیش رو اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی استقلال مقابل سپاهان را چطور ارزیابی کردید؟
معمولاً تیم ها در هفته های اول به خاطر خروج از فصل بدنسازی و ناهماهنگی بین نفرات جدید و قدیم خوب بازی نمی کنند و اغلب شانسی نتیجه می گیرند که در این دیدار سپاهان خوش شانس تر بود. چون آنها هم بازی خاصی انجام ندادند که بگوییم کاملاً بر بازی مسلط بودند. از طرفی مربی جدید استقلال شناخت کافی از نفراتش نداشت و این شرایط برایش رقم خورد.

به نظر شما این نتیجه جبران می شود؟
قطعاً در هفته های آینده وقتی تیم جا بیفتد و کادر فنی تیم را بهتر بشناسد جبران می‌شود.

فکر نمی کنید خسرو حیدری در این زمینه باید به ساپینتو مشورت بیشتری می داد؟
با احترام به خسرو حیدری، به طور کلی مربیان خارجی خیلی به دستیاران ایرانی شان اهمیت نمی دهند و شاید از آنها تنها در بحث تمرینات تیم کمک بگیرند. ولی معمولا آنها نسبت به آنچه خودشان از تیم حریف می بینند تصمیم میگیرند.

درباره پنالتی گرفته نشده برای استقلال صحبتی دارید؟
بازی فوتبال ۹۰ دقیقه است. استقلال تیمی است که اصلا نباید به فکر پنالتی و اتفاقات حاشیه ای نباشد و باید روی اصول و تاکتیکی تیمی خودش تکیه کند. از دقیقه یک تا۹۰ هزارتا اتفاق می افتد که می توانند گل بزنند. اینکه چرا پنالتی را گرفتند و چرا نگرفتند ممکن است فردا برعکس این اتفاق برای خود استقلال بیفتد.

بازی بعدی مقابل ملوان را چطور پیش بینی میکنید؟
استقلال در بازی دوم با یه تیم با انگیزه مسابقه می دهد. تیم ملوان مقابل استقلال با جان و دل به زمین می‌آید. چون اگر استقلال را ببرند کار بسیار بزرگی انجام داده اند اگر هم ببازند با توجه به این که تازه به لیگ برتر آمده‌اند اتفاق خاصی برای شان نیست و فشاری به آنها وارد نمی‌کند.

حضور بازیکنان تازه وارد استقلال چقدر در این دیدار به استقلال کمک خواهد کرد؟
نفراتی مثل قائدی، محبی و یزدانی که تازه به استقلال آمدند چون مدتی از فوتبال دور بودند نیاز به بدنسازی و زمان دارند تا با تیم هماهنگ شوند. تازه اگر یزدانی همان یزدانی سابق شود و قایدی همان قایدی سابق. فکر می‌کنم فعلاً و تا یک ماه دیگر این بازیکنان به شرایط قبل نرسند اما استقلال بهترین فرصت را در انزلی دارد تا یک استارت خوب بزند و سه امتیاز از دست رفته بازی اول را جبران کند.

درباره هزینه ۳۴۳ میلیاردی باشگاه استقلال که شاید با قرارداد بازیکنان تازه برگشته و هزینه های جاری اش از ۴۰۰ میلیارد هم بیشتر شود، صحبتی دارید؟
بیشتر این ۴۰۰ میلیارد هزینه هرز است. یعنی هیچ خروجی ندارند و با چشمان باز نیست. تیم های قهرمان دنیا در پایان فصل یکی دو بازیکن شان را مازاد اعلام می کنند و به جای همان یکی دو بازیکن دیگر می آورند و یک هزینه خوب می کنند و قهرمانی شان را تداوم می‌بخشند اما در تیم های ایرانی خروجی نداریم چون با این هزینه های سنگین نه قهرمانی آسیا داریم با تیم ملی مان و نه باشگاه های مان در سطح قهرمانی آسیا هستند و فقط می روند و حذف می شوند و برمی گردند و این نشان می دهد که ما هزینه های مان همگی بی فایده است یا درست نیست. فقط خرج دلال های بازیکن و فوتبال می شود.

رشد بیش از حد این رقم برای چه بوده است؟ چون استقلال بازیکن شاخص و بزرگی را به خدمت نگرفته است؟
فکر کنم بیشتر این دلال ها و واسطه ها هستند که این مبلغ را بیشتر می کنند و سود خودشان را در نظر می گیرند. یک باشگاه باید از سه یا چهار کنال عبور کند تا به یک بازیکن و یا مربی برسد و این هزینه ها برای هر بازیکن سه، چهار برابر می شود. پول رضایتنامه و اینطرف و آنطرف هم هست و لقمه ها را طوری دور سر باشگاه می چزخانند که کلی پول اضافه بدهند.

درباره رقم یک میلیون یورویی کادر فنی تیم استقلال صحبتی دارید؟
والا ما که در این فوتبال نشانی از یورو ندیدیم.

یعنی خروجی اش یورویی نبود بلکه ریالی بود؟
خیر! ریالی هم نبود! بلکه با این روش های شان ما را هم هر ساله بیشتر از دنیا عقب می اندازند. فقط بدهی ها روی بدهی های قبلی بیشتر می شود و همین حالا استقلال باید ۶۰ میلیارد تومان به استراماچونی بدهد و نزدیک به همین مقدار هم به دستیارانش بپردازد. این در حالی است که کشورهای همسایه مثل عربستان، امارات و قطر با صرف همین هزینه ها سال به سال جهش دارند و در نهایت تیم ملی شان قوی تر می شود. اما ایران با صرف این هزینه های هنگفت در حال پسرفت کردن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *