عملکرد ضعیف آزادکاران نوجوان و احتمال قطع همکاری با سرمربی

تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان کشورمان با عملکرد ضعیفی که در مسابقات جهانی داشت به سکو نرسید و این احتمال وجود دارد فدراسیون با سرمربی‌اش قطع همکاری کند.

مسابقات جهانی کشتی آزاد زیر ۱۷ سال شب گذشته در رم به پایان رسید و آمریکا با ۱۹۰ امتیاز قهرمان شد. از ۱۰ کشتی گیر این کشور ۹ ورزشکار به مدال رسیدند که ۴ مدال طلا بود. تیم های هند و آذربایجان نیز به ترتیب با ۱۲۶ و ۱۲۲ امتیاز دوم و سوم شدند اما تیم ملی کشورمان در این مسابقات عملکرد ضعیفی داشت و با یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و عنوان چهارمی به کار خود پایان داد. 
* قهرمانی آمریکا، ایران بدون سکو ماند
جیمز گرین که در سال ۲۰۱۷ همراه با تیم آمریکا بعد از ۲۲ سال عنوان قهرمانی را به دست آورده بود بار دیگر موفق شد این عنوان را کسب کند. سرمربی آمریکا در این باره گفت: می‌دانم که بچه‌ها چه احساسی دارند. من بسیار هیجان زده هستم که در اولین سفرم این موفقیت را به دست آوردم و مشتاقانه منتظر مربیگری بیشتر هستم.
از سال ۲۰۱۱ آمریکا در ۹ دوره جهانی زیر ۱۷ سال ۵ بار در جایگاه دوم قرار گرفت که آخرین آنها در دوره قبل بود اما امسال همه کشتی گیران این کشور به مصاف هند رفتند که در نهایت تفاوت بین قهرمان شدن آنها بود.
گرین گفت: ما قطعاً نه تنها برای هند بلکه برای همه کشتی گیران دیگر از جمله اروپایی‌ها برنامه‌ای داشتیم اما می‌توانم یک چیز را به شما بگویم که کشتی‌گیران ما می‌خواستند از سد کشتی‌گیران هندی بگذرند زیرا بار قبل به آنها باخته بودیم.
* عملکرد ضعیف ترکان و تکرار ۲ عنوان چهارمی در آسیا و جهان
کاروان کشتی آزاد کشورمان در این مسابقات یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز کسب کرد تا پایین تر از مدعیانی همچون آمریکا، هند و آذربایجان قرار بگیرد. ابراهیم الهی در وزن در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال طلا، محمدرضا اسدی در وزن ۵۱ کیلوگرم، رضا سلیمانیان در وزن ۸۰ کیلوگرم به مدال نقره، عرشیا حدادی در وزن ۴۸ کیلوگرم و عرفان علیزاده در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. این عنوان چهارمی در جهان در حالی به دست آمد که اوایل تیرماه تیم ملی کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم همین عنوان را کسب کرده بودند.
هدایت تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان را مجید ترکان برعهده دارد اما به نظر می رسد وی در این مسیر موفق نبوده چرا که در رقابت های قهرمانی آسیا گاف عجیبی داشت که خود مسئولیت آن را برعهده گرفت و این اشتباه مربوط به سر وزن نرسیدن ۲ کشتی گیر بود. در این مسابقات در وزن ۶۵ کیلوگرم محمدمهدی ممیوند و در وزن ۸۰ کیلوگرم رضا سلیمانیان سر وزن نرسیدند تا ۲ مدال از دست ایران بپرد. حالا ناکامی مجید ترکان در مسابقات جهانی هم ادامه پیدا کرد و با نتایجی که ملی پوشان داشتند هیچ سکویی به ایران نرسید.
* قطع همکاری فدراسیون با ترکان
اگرچه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی بارها در مصاحبه خود اعلام کرده نتایج نونهالان و نوجوانان مهم نیست اما این کشتی گیران آینده کشتی کشورمان هستند که می توانند پشتوانه تیم‌های بزرگسالان برای رقابت‌های آینده باشند. با نتایجی که آزادکاران نوجوان در ۲ مسابقه بین‌المللی کسب کردند حالا به نظر می رسد زنگ خطر برای فدراسیون به صدا درآمده و باید هر چه زودتر نواقص برطرف شود. از طرفی همیشه عملکرد و روش کار مربیان در رده‌های پایه مورد ارزیابی مسئولان فدراسیون بوده و خواهد بود. با نتایجی که ترکان در ۲ مسابقه به فاصله حدود یک ماه داشته و با روحیاتی که همه از علیرضا دبیر می شناسند بعید از است این همکاری با مجید ترکان از سوی فدراسیون ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *