امید عالیشاه بازیکن پرسپولیس می‌گوید: تا پایان هفته سی‌ام نباید به جدول نگاه کنیم و باید فقط به حریف خودمان و مسابقه توجه کنیم.
تیم پرطرفدار پرسپولیس در حال حاضر فقط یک شانس برای تصاحب جام دارد و آن هم لیگ برتر است. سرخپوشان تهرانی با بی مسئولیتی برخی مدیران ورزش و فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند. این تیم با شکست ناباورانه برابر آلومینیوم اراک از رسیدن به نیمه نهایی و فینال جام حذفی بازماند و حالا تنها هدف باقی مانده لیگ برتر است.
هدفی که به نظر می‌رسد برخلاف ۵ فصل گذشته، رسیدن به آن سخت و دشوار باشد. فاصله ۶ امتیازی با استقلال در فاصله ۶ هفته مانده به پایان لیگ بیست و یکم حداقل روی کاغذ شانس بیشتر را به استقلال رقیب سنتی پرسپولیس می‌دهد.
با این حال امید عالیشاه با امیدواری از ادامه لیگ صحبت می‌کند.

از آلومینیوم اراک شروع کنیم یا پیکان؟
بازی با آلومینیوم را خوب شروع کردیم ولی متأسفانه گل‌های بدی خوردیم که هم از لحاظ روحی و روانی تیم را به هم ریخت و هم هواداران پرسپولیس را اذیت کرد. ما مستحق شکست نبودیم اما گل‌های بدی که خوردیم کار را سخت کرد. امیدوارم در بازی‌های بعدی دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.
 ولی قبول کن حذف تلخ و ناباورانه ای بود. نبود؟!
 بله اما اولین بار نبود که می‌باختیم و آخرین بار هم نخواهد بود. شما هیچ تیمی را در دنیا پیدا نمی‌کنید که همیشه برنده باشد. ما در گذشته به تیم خوب قشقایی شیراز هم باختیم که آن زمان در لیگ دسته دو کشور بود. همین چند وقت پیش رئال مادرید در خانه اش مقابل بارسا ۴ گل نخورد؟ (منتظر جواب نمی‌ماند و ادامه می‌دهد) باخت اما له نشد و حالا به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده است. قبول دارم اشتباهاتی برابر آلومینیوم مرتکب شدیم اما شکست جام حذفی هم یک اتفاق بود. جام حذفی همیشه با شگفتی همراه بوده است. ما برای صعود به نیمه نهایی، فینال و قهرمانی جام حذفی وارد بازی با آلومینیویم شدیم اما اسیر اتفاقات هم شدیم. الان آن بازی تمام شده و به تاریخ پیوسته است. باید به فکر بازی بعدی با پیکان باشیم.
جواب مفصلی در خصوص بازی حذفی و شکست مقابل آلومینیوم دادی. حالا می‌خواهیم در خصوص دیدار با پیکان بپرسیم. امیر عطابخش مدیرعامل پیکان گفته است این بازی یک دربی است و …
حق با مدیرعامل پیکان است. واقعا این بازی یک دربی برای ماست. من فکر می‌کنم پیکان مهم ترین بازی ماست و باید با ذهنیت دربی وارد آن شویم. سه امتیاز این دیدار خیلی خیلی برای ما مهم است و طبعا پیکان هم می‌خواهد جلوی پیروزی پرسپولیس را بگیرد. حریف ما تیم قابل احترامی است اما ما محکوم به برد هستیم. ضمن آن که در این دیدار حق نداریم اشتباهات بازی با آلومینیوم را تکرار کنیم.
در فاصله ۶ هفته مانده به پایان لیگ ۶ امتیاز با استقلال صدرنشین فاصله دارید. قبول داری که شانس استقلال برای قهرمانی بیشتر است؟
 استقلال رقیب قابل احترامی‌است. من همیشه سعی کرده‌ام به رقیبانم احترام بگذارم و این تیم هم حالا صدرنشین لیگ برتر است اما فصل گذشته هم رقیب بزرگی مثل سپاهان داشتیم که پا به پای پرسپولیس جلو می‌آمد اما توانستیم با تلاش، همدلی و تمرکز بیشتر درنهایت عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم.
اما این فصل ۶ امتیاز هم با صدر جدول فاصله دارید؟
درست است اما ما در پرسپولیس یاد گرفتیم کاری به کار تیم‌های دیگر نداشته باشیم. همه تمرکزمان روی بازی‌های خودمان است. باید در هفته‌های باقی مانده دوبله تلاش کنیم و اشتباهاتی که در بازی‌های گذشته مرتکب شدیم را تکرار نکنیم. تا پایان هفته سی‌ام نباید به جدول نگاه کنیم و باید فقط به حریف خودمان و مسابقه توجه کنیم.
چند بار حرف از تمرکز زدی. تو حالا یکی از با تجربه‌های پرسپولیس و کاپیتان دوم این تیم هستی. فکر می‌کنی آفت یک تیم برای قهرمانی چه باشد؟
از دست دادن تمرکز و توجه به حواشی بیرون زمین! یک تیم برای قهرمانی باید داخل زمین بجنگد و به اتفاقات خارج از مستطیل سبز بی توجه باشد. این رمز موفقیت و قهرمانی می‌تواند باشد.
چه قولی به عنوان کاپیتان دوم پرسپولیس به هواداران می‌دهی؟
 قول می‌دهیم با تمام وجود و تا سوت پایان هفته سی ام لیگ برتر بجنگیم تا آخر فصل سربلند شده و شرمنده هواداران با معرفت پرسپولیس نباشیم. ما حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهیم و باقی اش دیگر دست خداست.
راستی ماجرای حمایت تو از محیط زیست و تالاب میانکاله چه بود؟
میانکاله یکی از زیباترین تالاب‌های جهان در شهر بهشهر استان مازندران است. مردم زیادی از هم استانی‌های من پیام دادند و خواستند بنویسم این تالاب می‌تواند قطب گردشگری ایران باشد اما درحال نابودی است. احداث پتروشیمی‌ممکن است جلوی مهاجرت هزاران پرنده زیبا به این تالاب در پاییز را بگیرد و اصولا وظیفه هر انسانی حمایت از محیط زیست است.