بارسلونا در لحظات پایانی مقابل لوانته به برتری رسید تا دی‌یونگ به سوژه اصلی مطبوعات اسپانیا بدل شود.

بامداد امروز در چارچوب رقابت‌های لالیگا، بارسلونا مقابل لوانته یک بازگشت دیدنی در لحظات پایانی رقم زد و توانست به برد ۳ بر ۲ دست یابد.  
لوک دی‌یونگ که پس از مدت‌ها به ترکیب بارسلونا بازگشته بود، توانست در دقیقه ۹۲ برای ژاوی گلزنی کند تا به تیتر رسانه‌های اسپانیا بدل شود.
اسپورت با انتشار عکسی از گابی و دی‌یونگ و خوشحالی بازیکنان بارسلونا تیتر «حماسی» را به روی جلد برد و برد تیم ژاوی مقابل لوانته را یک پیروزی بزرگ دانست.

نشریه کاتالونیایی بازی بارسا را دیوانه‌وار خواند و از ۳ پنالتی تیم حریف صحبت کرد. این اتفاق برای اولین بار در تاریخ فوتبال رخ می‌دهد که یک تیم ۳ پنالتی مقابل بارسلونا در یک بازی بدست آورد. ۲ پنالتی از لوانته به گل بدل شد ولی یک از آنها را تراشتگن گرفت.
اسپورت نوشت: اوبامیانگ کامبک را آغاز کرد و سپس پدری و دی یونگ بارسلونا را پیش انداختند تا یک برد ارزشمند بدست آید.
لوک دی‌یونگ در صفحه شخصی خود نسبت به این گل واکنش نشان داد و نوشت: چقدر احساس خوبی دارم که به فوتبال بازگشتم.
موندو دپورتیوو در جلد اصلی خود به تمجید از مهاجم هلندی بارسلونا پرداخت و نوشت: لوک خو‌ش‌شانس!

موندو نوشت: گلزن هلندی در دقیقه ۸۴ وارد زمین شد و توانست ۸ دقیقه بعد سرنوشت بازی را تغییر دهد و در یک بازی دیوانه‌وار برد را برای بارسلونا به ارمغان آورد. این مسابقه ۳ پنالتی داشت. تراشتگن استارت اولیه کامبک را با مهار پنالتی زد و سپس اوبامیانگ و پدری این بازگشت را ادامه دادند.
بارسلونا در ۶ دقیقه پایانی در این فصل ۱۵ گل به ثمر رسانده و توانسته در لحظات پایانی نتیجه مسابقه را تغییر دهد. این تیم در حضور ژاوی مقابل آلاوز، اسپانیول، الچه و لوانته در دقایق پایانی نتیجه‌ مسابقه را تغییر داد تا نشان دهد تا لحظه آخر برای گلزنی تلاشش را ادامه می‌دهد.