معادله سه مجهولی فدراسیون فوتبال؛ چرا فیفا؟ پس چند تا؟

بعد از فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا، وزارت بهداشت، حس انسان دوستی دبیر کل فدراسیون فوتبال (!)، حفظ سلامتی فوتبالدوستان و … پای سامانه بلیت فروشی هم به دایره دلایل برگزاری بازی بدون تماشاگر ایران و کره جنوبی کشیده شد!
فدراسیون فوتبال به وزیر ورزش گفته کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما مجوز برگزاری بازی با حضور تماشاگر را نداده، به خبرنگاران اعلام کرده خودمان به خاطر حفظ سلامت مردم خواستیم بازی بدون تماشاگر باشد و به روسای هیات های فوتبال استان ها  ها گفته فیفا اجازه نداده تماشاگر به ورزشگاه بیاید و با طرح یک معادله سه مجهولی، همه را سرکار گذاشته است.
در حالی که مقامات ارشد کنفدراسیون فوتبال آسیا مدعی هستند فدراسیون فوتبال تنها به این دلیل که در مهلت قانونی فرم های مربوط به حضور تماشاگران در بازی ایران و کره جنوبی را پر نکرد، فیفا به درخواست قبلی این فدراسیون مبنی بر انجام بازی در حضور تماشاگران ترتیب اثر نداده، فدراسیون اصرار دارد به رسانه ها بگوید خودش نخواسته این بازی با تماشاگر باشد و تمام مجوزها را هم به موقع از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا تهیه کرده بود! امروز حسن کامرانی فر صاف داخل چشم خبرنگاران حاضر در کمیته ملی المپیک نگاه کرد و گفت: به خاطر حفظ سلامتی مردم تصمیم گرفتیم بازی بدون تماشاگر باشد!
اما این وسط وزیر ورزش می گوید مسئولان فدراسیون فوتبال شب گذشته به او گفتند فدراسیون فوتبال تمام اقدامات را به کنفدراسیون گزارش کرده و کنفدراسیون به آنها دستور داده بازی بدون تماشاگر باشد. خود فدراسیون هم در کانال تلگرامی که به منظور اطلاع رسانی به هیات فوتبال استان ها راه اندازی کرده، مدعی شده فیفا اجازه حضور تماشاگر را نداده است.
سجادی: فدراسیون دیشب به من گفت AFC اجازه نداد!
حمید سجادی امشب در حاشیه مراسم تقدیر از زهرا نعمتی، وقتی با این پرسش خبرنگاران مواجه شد که چرا حرف های شما با ادعای حسن کامرانی فر، دبیر موقت فدراسیون تناقض دارد، گفت:
 من نمی دانم کامرانی فر چه گفته، آن چیزی که به من گزارش داده بودند همان مطلبی بود که ظهر مصاحبه کردم و گفتم کنفدراسیون فوتبال آسیا اجازه نداد بازی با تماشاگر باشد. آن چیزی که یکشنبه شب از فدراسیون به من گزارش دادند با توجه به شرایطی که ما داشتیم یعنی اقداماتی که باید انجام می‌‌شده ظاهراً از طرف فدراسیون  این شرایط به AFC گزارش شده AFC گفته با این شرایط بلیت فروخته نشود و این عین واقعیت است. من در جریان کم و کیف آن نیستم و نمی دانم واقعا گزارش به کنفدراسیون شده یا نشده اما فدراسیون به من چنین گزارشی ارائه کرد!
رییس هیات فوتبال: به ما گفتند فیفا اجازه نداده!
 همچنین یکی از روسای هیات های فوتبال استان ها با تایید گزارش عصر امروز طرفداری مبنی بر این که فدراسیون فوتبال به روسای هیات ها پیام داده برنامه حضور در ورزشگاه و دیدار با رییس فدراسیون منتفی است چرا که فیفا اجازه حضور تماشاگر نمی دهد، گفت:
 چند رییس هیات از قبل تقاضای دیدار با عزیزی خادم را داشتند و اعلام شده بود در بازی با کره جنوبی، روسای هیات ها به دعوت فدراسیون به تهران می آیند و ضمن دیدار با رییس فدراسیون، بازی تیم ملی را هم از نزدیک می بینند اما صبح امروز در گروه تلگرامی روسای هیات ها یک پیام از طرف رییس فدراسیون گذاشته شد که فیفا به ما مجوز برگزاری بازی با حضور تماشاگر را نداده و به همین دلیل سفر ما به تهران و جلسه روسای هیات ها با عزیزی خادم به فرصت دیگری موکول می شود.
ادعای کارمند فدراسیون: مشکل از سامانه بلیت فروشی بود
اما یکی از کارکنان فدراسیون فوتبال معما را از همین که هست هم پیچیده تر کرد. به گفته این شخص، فیفا به این دلیل که سامانه بلیت فروشی برای بازی ایران و کره جنوبی از سوی فدراسیون فوتبال راه اندازی نشده بود، اعلام کرد بازی بدون حضور تماشاگران برگزار شود.
این شخص مدعی است فدراسیون فوتبال قصد داشت ۸ هزار بلیت بفروشد و دو هزار نفر از کادر درمان را هم به عنوان میهمانان ویژه و برای تقدیر به ورزشگاه دعوت کند اما کارهای مقدماتی که لازمه این کار بود، هیچ کدام در موعد مقرر انجام نشد و وقتی فدراسیون نهم اکتبر برای فیفا و کنفدراسیون نامه زد آنها اعلام کردند از آن جایی که سامانه بلیت فروشی فدراسیون راه اندازی نشده امکان این کار وجود ندارد. برای فیفا خیلی مهم بود که در این بازی بانوان هم بتوانند مثل آقایان بلیت بخرند و بازی را تماشا کنند. فیفا حساسیتی روی این موضوع که گیت آقایان و بانوان جدا باشد، نداشت چون به قوانین داخلی کشورها احترام می گذارد اما هدفش این بود که بانوان بتوانند بدون محدودیت به هر تعدادی که می خواهند بلیت بخرند و حضور آنها گزینشی نباشد. گویا فیفا وقتی دید فدراسیون فوتبال هنوز سامانه بلیت فروشی را راه اندازی نکرده، به این نتیجه رسید احتمال دارد فدراسیون فوتبال بخواهد تعدادی تماشاگر را گزینشی به ورزشگاه ببرد و به همین دلیل اعلام کرد بازی بدون تماشاگر باشد.
از تکذیب تا اعتراف!
البته غروب جمعه، یکی از مقامات ارشد کنفدراسیون فوتبال آسیا به طرفداری گفته بود احتمال برگزاری بازی ایران و کره جنوبی در حضور تماشاگران، ضعیف است چراکه ایران در موعد مقرر نامه ها و فرم ها را ارائه نکرده است. برداشت شخصی این مقام کنفدراسیون این بود که فدراسیون باتوجه به حساسیت فیفا روی حضور بانوان، نخواسته برای خودش دردسر درست کند! مساله این جاست که فدراسیون فوتبال صبح روز شنبه گزارش صحیح رسانه طرفداری را تکذیب کرد اما روز یکشنبه ناچار شد اعتراف کند بازی ایران و کره جنوبی بدون تماشاگر است. معما این است که چرا فدراسیون برای این ماجرا دلایل متفاوت ارائه می کند و به یکی می گوید فیفا اجازه نداد و یک جا از کنفدراسیون فوتبال آسیا حرف می زند و جای دیگر پای سلامتی مردم را وسط می کشد و می گوید خودش نخواسته تماشاگر به ورزشگاه بیاید!
به هرحال فردا سه شنبه ۲۰ مهر، تیم های ملی ایران و کره جنوبی، پشت درهای بسته و با سیستم کمک داور ویدئویی خاموش که کلی برای آن هزینه و تبلیغات شده است، در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *