مهدوی‌کیا: بازیکنان اصلی استقلال در تیم امید تاجیکستان هستند

سرمربی تیم فوتبال امید ایران گفت: بازیکنان اصلی تیم استقلال تاجیکستان در تیم امید این کشور حضور دارند.

مهدی مهدوی‌کیا در خصوص دیدار پیش روی تیم ملی فوتبال امید مقابل لبنان اظهار داشت: خوشبختانه ما بازی اول را با برد پشت سر گذاشتیم و آماده دیدار با لبنان می‌شویم. ما بازی لبنان با تاجیکستان را دیدیم و آنها نفرات با تجربه‌تر را به این مسابقات آورده‌اند و تیم‌ خوبی هستند. برخلاف ما که تیم جوانی را به مسابقات آوردیم، آنها باتجربه‌تر هستند.
وی ادامه داد: لبنان مقابل تاجیکستان خیلی دفاعی بازی کرد و چشم به ضدحملات داشت، اما در دقایق پایانی بازی را واگذار کردند. ما هم با توجه به خصوصیات دفاعی تیم حریف مطمئنا بازی راحتی نخواهیم داشت، اما این تیم را به خوبی آنالیز کردیم و بچه‌ها در شرایط خوبی قرار دارند.
مهدوی‌کیا در مورد اینکه چه تعداد از این نفرات شرایط سنی‌شان با بازی‌های آسیایی و المپیک پاریس می‌خورد گفت: بازیکنانی که تاریخ تولدشان از ۲۰۰۱ میلادی به بعد است می‌توانند در المپیک بازی کنند، فکر می‌کنم لبنان و تاجیکستان در ترکیب‌شان بیشتر از بازیکنان متولد سال ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ استفاده کردند، اما نگاه ما به آینده است. امیدوارم این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذاریم و بعد از آن ۹-۸ ماه فرصت داریم تا بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشته باشیم. خیلی از این بازیکنان اولین بار است که در کنار هم بازی می‌کنند، اما با کیفیت هستند.
سرمربی تیم فوتبال امید در مورد تعامل خوب باشگاه‌ها با این تیم عنوان کرد: با توجه به شرایطی که باشگاه‌ها در شروع لیگ داشتند ما سعی کردیم از هر باشگاه فقط ۲ بازیکن در اختیار داشته باشیم و دو، سه باشگاه بودند که ۳ بازیکن در تیم ملی داشتند. ما خیلی دوست داریم تعاملی وجود داشته باشد که هم تیم ملی ضرر نکند و هم باشگاه‌ها.
وی در مورد پیشنهاد‌ی که به AFC داده است، اظهار داشت: بازی‌هایی که غیر از روزهای فیفادی برگزار می‌شود، برای ما سخت است که بتوانیم همه نفرات را در اختیار داشته باشیم. اگر مسابقات در فیفادی برگزار شود خیلی بهتر خواهد شد. چون در این صورت ما فرصت بهتری برای آماده‌سازی داریم و باشگاه‌ها هم ضرر نمی‌کنند.
مهدوی‌کیا در مورد اینکه برنامه‌های شما بعد از مسابقات تاجیکستان چیست، گفت: قطعا برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اردوها و مسابقاتی را داشته باشیم. صحبت‌هایی با مسئولان کره،‌ امارات و قطر صورت گرفت تا بتوانیم یک تورنمنت چهارجانبه‌ای را با حضور این کشورها در قطر در ماه فوریه داشته باشیم. صحبت‌هایی هم در مورد حضور ما کمپ اسپایر قطر شده و با اماراتی‌ها هم برای برگزاری اردو مذاکراتی داشته‌ایم.
سرمربی امید در مورد میزبانی تاجیکستان و شرایط فوتبال این کشور گفت: تا اینجای کار بد نبوده است، اما مشکل بزرگ ما بازی در چمن مصنوعی است، چون بیشتر بازیکنان ما خیلی وقت است که در چمن مصنوعی بازی نکرده‌اند.
وی ادامه داد: تاجیکستان هم تیم خیلی خوبی است و از نوجوانی در کنار هم بوده‌اند و به جام جهانی هم صعود کرده‌اند. تقریبا ۸۰ درصد تیم ملی بزرگسالانشان هم همین است. اسکلت اصلی این تیم هم همان استقلال تاجیکستان است که مقابل پرسپولیس بازی کرد. در مجموع خیلی هماهنگ و دونده هستند اما ما هم تلاش می‌کنیم تا نتیجه خوبی را مقابل این تیم کسب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *