ورزش ۳/ امروز تو بازار نقل و انتقالات چه خبره؟ کدوم باشگاه دنبال کدوم بازیکنه؟
 برای خیلی از فوتبال‌دوست‌ها این مقطع از فصل جذاب‌ترین روزهای سال است؛ روزهایی که باشگاه‌ها نه در داخل زمین که در بازار نقل و انتقالات با هم رقابت می‌کنند و در خیلی از موارد، سرنوشت فصل هم در همین روزها رقم می‌خورد؛ وقتی که باشگاه‌ها می‌توانند یک ستاره را از چنگ رقبا خارج کنند و همان بازیکن به برگ برنده آن‌ها در طول فصل تبدیل می‌شود.  

پوشش زنده خبری

با اینکه هنوز تکلیف مانوئل نویر مشخص نیست و بایرن دروازه‌بانی که می‌خواد رو هم نخریده، یان زومر رو دادن اینتر رفت. کار طراحی پوستر اینتری‌ها رو هم انگار خود استیون ژانگ با paint انجام می‌‌ده!

آندرس اینیستا که چند هفته پیش با اشک و آه از ویسل کوبه جدا شد، انگار داره لیگ امارات تا واسه راس‌الخیمه بازی کنه. با بچه‌ها می‌خوایم بریم واسش بنر بزنیم “عمود خیمه خودتی سلطان”!

بی‌تردید قاچاقی‌ترین بازیکن لیگ برتر تو سالای اخیر، آینزلی مایتلند-نایلز بود. واقعا عجیب بود بازیکنی با این سطح از بی‌استعدادی تو آرسنال بازی می‌کرد. البته این آخرا قرضش دادن اینور و اونور تا این تابستون قراردادش تموم شد و الانم با انتقال آزاد رفت لیون.

اینکه می‌گن تلاش کن، موفق می‌شی، به قول شاعر همه‌ش “زرزرای الکی”ه، پول داشته باشی، دیگه نیاز به تلاش نیست. رم و اینتر اینقدر دوییدن دنبال جانلوکا اسکاماکا، هیچی به هیچی. آتالانتا که راسموس هویلوند رو فروخت به منچستریونایتد، با جیب پر پول رفت، سوت سوم این بچه رو خرید. خلاص!

خب به سلامتی تاتنهام پیشنهاد سوم و ۱۰۰ میلیونی بایرن واسه هری کین رو هم رد کرد. باشه بابا، نگهش داشته باشین، ترشی بندازین. یه جوری پیشنهاد رد می‌کنن انگار بچه ۲۰ ساله‌س!

یعنی یوسف شرمیتی کارش درست شد و داره از اسپورتینگ لیسبون می‌ره اورتون اما هنوز تکلیف کیلیان امباپه و هری کین مشخص نشد. درد و بلای شرمیتی بخوره تو سر مدیراتون!

ناپولی بالاخره سر کیسه رو شل کرد و یه خرده از اون ۸۰ تایی که واسه کیم مین جائه گرفتن رو واسه خریدن ناتان خرج کرد. این بچه ۲۲ سالشه و قبلا تو ردبول براگانتینو، یکی از باشگاه‌های اقماری ردبول، بازی می‌کرد.

ناپولی بالاخره سر کیسه رو شل کرد و یه خرده از اون ۸۰ تایی که واسه کیم مین جائه گرفتن رو واسه خریدن ناتان خرج کرد. این بچه ۲۲ سالشه و قبلا تو ردبول براگانتینو، یکی از باشگاه‌های اقماری ردبول، بازی می‌کرد.

رفتن راجر ایبانیز به الاهلی هم قطعی شد. رم ۲۹ میلیون یورو می‌گیره و البته یه سری آپشن هم هست که می‌تونه باعث بشه پول بیشتری تو جیب مورینیو و باشگاهش بره. 

یعنی تو این سال‌ها واسه هیچ بازیکنی به اندازه دونی فن‌ده‌بیک دلم نسوخت. طفلی تو آژاکس داشت خدایی می‌کرد، نصف اروپا رو بهم گره زده بود، بعد رفت منچستریونایتد، قشنگ به خاک سیاه نشست. دو تا بازی خوب هم نکرد. قرضی رفت اورتون، اونجا هم هیچی نشد. الان یونایتد داره مذاکره می‌کنه با سوسیداد که بره اونجا. دعا کنین این بچه اونجا بتونه یه حرکتی بزنه، بلکه پیش پدرزنش، استاد دنیس برگکمپ، بتونه سر بلند کنه! 


یوونتوس بالاخره داره انتقال فاکوندو گونزالس رو نهایی می‌کنه. بنده خدا تو ظل گرمای تورین رفته جی مدیکال که تست پزشکی رو بده و بعد هم قراردادشو امضا کنه.

 
رامی عباس، مدیر برنامه‌های محمد صلاح، گفته “اگه می‌خواستیم پیشنهاد الاتحاد رو قبول کنیم، با لیورپول تمدید می‌کردیم؟” حاجی این که دلیل نمی‌شه، الان یه پیشنهاد خدا تومنی بذارن جلوت، تو هزارتا قرارداد هم داشته باشی، ول می‌کنی می‌ری! بگو پیشنهاد اونقدر نبود که ما پول اثاث‌کشی بدیم!

 
تکلیف فرد هم هنوز مشخص نشده اما چیزی که قطعیه که حتما از منچستریونایتد می‌ره. حرف فولام و یکی دو تا باشگاه دیگه بود که فعلا خبری نشده!


کیلیان امباپه هم هنوز همینجوری عاطل و باطل واسه خودش تمرین می‌کنه و معلوم نیست قراره چی بشه داستانش. البته تا دیروز تنها تمرین می‌کرد، از امروز قراره با بازیکنان مازاد تمرین کنه اما به هر حال انگار قرار نیست دوباره واسه پی‌اس‌جی تمرین کنه!

شرایط آنسو فاتی تو بارسا هنوز خیلی مشخص نیست. البته خودش که دوست داره بمونه اما چند تا باشگاه هستن که هی پیشنهاد می‌دن به بارسا و خب آدم تا کجا می‌تونه مقاومت کنه؟ آخر یه پیشنهاد می‌دن که نمی‌تونی رد کنی دیگه!