سایت فوتبالی نوشت: مهاجم سابق چلسی و بسیاری از تیم‌های دیگر تصمیم دو فوق ستاره پرتغالی و آرژانتینی مبنی بر ادامه‌ دادن به بازی در لیگ‌های بزرگ را زیر سؤال برد.
به نقل از رسانه RMC، کریستیانو رونالدو، مهاجم ملی‌پوش پرتغالی در ابتدای فصل جاری یوونتوس را به مقصد منچستر یونایتد ترک کرد؛ در حالی که فوق ستاره ریزنقش آرژانتینی به زور از بارسلونا رانده شد و مجبور به پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن فرانسه شد.
نیکولاس آنلکا، مهاجم سابق تیم ملی فوتبال فرانسه و باشگاه‌هایی نظیر چلسی، یوونتوس و… در خصوص تصمیم لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به ادامه بازی در لیگ‌های مطرح اروپایی، به خبرنگار این شبکه چنین می‌گوید: “این اتفاقی است که برای بازیکنانی که می‌خواهند مدت طولانی‌تری بازی کنند، می‌افتد. دوران حرفه‌ای آن‌ها به پایان رسیده است و فکر می‌کنم هر دوی آن‌ها باید از دستاوردهای خود در پانزده سال اخیر راضی باشند. آن‌ها بالاتر از بقیه بودند و افتشان در بازه‌ کنونی امری طبیعی است.”
من بیشتر از رونالدو، از شرایط مسی متعجب شدم؛ زیرا فکر می‌کردم مسی عملکرد بسیار خوبی در فرانسه داشته باشد و رونالدو اوقاتی سخت؛ چون برای من لیگ جزیره پر چالش‌ترین لیگ جهان است. هیچ‌کدام از آن‌ها آنقدر باهوش نبودند.”
آنلکا در ادامه صحبت‌های خود گفت: “آن‌ها باید یک چالش ساده‌تر را انتخاب می‌کردند چون باید انتخاب صحیحی برای ماندن در بالاترین سطح انجام دهید. این‌ها بازیکنانی هستند که در پایان رساندن دورانشان در سی و دو تا سی و چهار سالگی تردید ندارند و نباید از این جهت ازشان انتقاد کرد. من کارم را در سی و شش سالگی به اتمام رساندم اما در سی و دو سالگی به لیگ چین منتقل شدم.”