واکنش فدراسیون جهانی والیبال به دوئل ایران و برزیل

تیم ملی والیبال ایران در مرحله حذفی رقابت‌های جهانی به مصاف والیبال برزیل خواهد رفت.
با پایان مرحله گروهی بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۲۲ با حضور ۲۴ تیم، تکلیف مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات مشخص شد. رقابت‌های قهرمانی جهان در شش گروه و دو کشور کار خود را دنبال کرد. لهستان و اسلوونی دو تیم میزبان این مسابقات بودند.
در پایان مرحله مقدمانی تیم‌های لهستان، اسلوونی، ایتالیا، صربستان، برزیل، فرانسه، هلند، آمریکا، ترکیه، اوکراین، ژاپن، ایران، آرژانتین، کوبا، آلمان و تونس در رتبه‌های اول تا شانزدهم قرار گرفتند و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند.
هم‌چنین تیم‌های کانادا، مکزیک، مصر، بلغارستان، قطر، پورتوریکو، کامرون و چین از صعود به مرحله حذفی بازمانده و به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند.
 تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی مرحله گروهی خود به مصاف تیم ملی والیبال هلند رفت و با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد. این شکست در حالی برای والیبال ایران به دست آمد که ملی پوشان ایران صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کرده بودند و برای صدرنشینی در گروه خود در این بازی مقابل هلند قرار گرفتند.
در پایان مرحله مقدماتی تیم‌های برزیل (سه برد و ۹ امتیاز) و ایران (دو برد و پنج امتیاز) در رتبه‌های پنجم و دوازدهم جدول قرار گرفتند تا حریف یکدیگر در مرحله یک هشتم نهایی شوند.
فدراسیون جهانی والیبال درباره این رقابت نوشت: آخرین مرحله حذفی این مسابقات در مرحله یک هشتم نهایی، دوئل والیبال برزیل و ایران خواهد بود. والیبال برزیل به عنوان نماینده آمریکای جنوبی در بازی اول گروهی خود دو ست را به کوبا داد اما آن‌ها موفق شدند به بازی برگشته و به پیروزی برسند.  برزیل در مرحله مقدماتی کوبا، ژاپن و قطر را شکست داد و در صدر گروه خودش ایستاد.
فدراسیون جهانی ادامه داد: برزیل در ۱۵ بازی از ۱۸ بازی قبلی خود مقابل ایران در تورنمنت‌های بزرگ جهانی پیروز شده است. اخیرا، برزیل در VNL (لیگ ملت‌های واالیبال) امسال حریفان خود را در ست‌های مستقیم شکست داد. سه پیروزی ایران مقابل برزیل همگی در مسابقات لیگ جهانی والیبال  ۲۰۱۴ به دست آمده است.
برنامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی، برنامه این مسابقات به وقت ایران:
شنبه ۱۲ شهریور؛ سالن استوژیتس آرنا شهر لیوبلیانای اسلوونی
ساعت ۲۰؛ اسلوونی – آلمان
ساعت ۲۳:۳۰؛ ایتالیا – کوبا
یک‌شنبه ۱۳ شهریور؛ سالن آرنا گلیویس در شهر گلیویتسه لهستان  
ساعت ۲۰؛ آمریکا – ترکیه
ساعت ۲۳:۳۰؛ لهستان – تونس
دوشنبه ۱۴ شهریور؛ سالن استوژیتس آرنا شهر لیوبلیانای اسلوونی
ساعت ۲۰؛  هلند – اوکراین
ساعت ۲۳:۳۰؛ فرانسه – ژاپن
سه‌شنبه ۱۵ شهریور؛ سالن آرنا گلیویس در شهر گلیویتسه لهستان  
ساعت ۲۰؛ صربستان – آرژانتین
ساعت ۲۳:۳۰؛ برزیل – ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *