مورینیو با کنایه به مدیران رم تاکید کرد که به بلوتی نیاز دارد.
پس از برتری ۱-۰ آاس‌رم مقابل سالرنیتانا در هفته اول سری آ ۲۰۲۲/۲۳، ژوزه مورینیو گفتگویی با خبرنگاران داشت.
مورینیو در مصاحبه با DAZN گفت:
از همه چیز این بازی خوشم آمد اما دوست داشتم با نتیجه ۳-۰ یا ۴-۰ برنده شویم. مشاهده کردیم تیم بعد از زدن گل کاملا آگاه بود که بازی تمام نشده است. تیم با بلوغ کافی کاملا بر جریان مسابقه کنترل داشت. معمولا وقتی چند موقعیت مسلم گلزنی را از دست می دهید، بازی برخلاف میل شما تمام می شود اما این بار حتی به زحمت هم نیفتادیم. دیبالا و زانیولو می‌ توانستند هر کدام چند گل بزنند، اما نمی‌ توانم بگویم که فوق العاده نبودند.
 سالرنیتانا نسبت به سال گذشته تیم کاملا متفاوتی است. طی دو تا سه هفته آینده، سالرنیتانا تیم فوق العاده ای خواهد شد. از نتیجه راضی هستم.
مورینیو در اواسط نیمه دوم با بیرون کشیدن تامی آبراهام، نمانیا ماتیچ را به زمین فرستاد تا پیامی برای مدیران باشگاه بفرستد. او افزود:
خستگی آشکار در خط حمله وجود داشت بنابراین بازیکنانی که آنها را به زمین فرستادیم یعنی ماتیچ و واینالدوم، هدفشان یکسره کردن بازی نبود بلکه به زمین رفتند تا اوضاع را کنترل کنند. اگر از من بپرسید، آیا ترجیح می‌ دهم مهاجمانی هم سطح داشته باشم که بتوانم آنها را جایگزین کنم، البته که دوست دارم همینطور باشد. این چیزی است که منچسترسیتی، لیورپول و چند باشگاه ایتالیایی می توانند انجام دهند.