سرمربی بارسلونا از وضعیت تیمش بسیار خوشحال است و تنها دغدغه خود را ثبت نشدن قرارداد ژول کونده اعلام کرد.
پس از برتری ۴-۱ بارسلونا مقابل رئال سوسیداد در هفته دوم لالیگا ۲۰۲۲/۲۳، ژاوی گفتگویی با خبرنگاران داشت.
به نقل از Barça Universal؛ سرمربی بارسلونا گفت:
بازی دشواری بود. بردن در این استادیوم همیشه سخت است. باید همیشه آرامش خود را حفظ کنیم اما در دقایق ابتدایی بازی فقدان آن را حس کردیم. این یک پیروزی بسیار مهم است که کار ما را تقویت می کند. تیم خیلی خوب تمرین می کند. در کل بازی خوبی انجام دادیم و پیروزی عادلانه است.
 در نیمه اول فقدان آرامش را حس کردیم و بسیار عجول بودیم. باید بیشتر به فضاها حمله می کردیم. در نیمه دوم این مسئله برطرف شد و پیشرفت کردیم. از این برد خوشحالم. سزاوار این پیروزی بودیم.
 فرنکی دی یونگ عملکرد بسیار خوبی داشت و اشتباه او در صحنه گل حریف فقط به دلیل بدشانسی بود. پدری در خط هافبک بسیار خوب ظاهر شد. گاوی و فران تورس هم در انتقال توپ بین خطوط بسیار خوب کار کردند.
 تغییر سیستم ما به ۳ ۲ ۴ ۱ به دلیل سبک بازی حریف بود. آنها با دو مهاجم بازی کردند و ما به یک مدافع بیشتر نیاز داشتیم. مطمئناً این یک ریسک بود اما دیدیم که وقتی بازیکنان سیستم را درک کنند چقدر خوب می شوند. در مسیر درستی هستیم و البته فضای زیادی برای بهبود داریم. در انتخاب ترکیب هیچ توجهی به سن و نام بازیکنان ندارم. افرادی به میدان می روند که در طول هفته بهتر از بقیه بوده اند.
 آنسو فاتی به دو دلیل در ترکیب اصلی نبود. اول به دلیل احتیاط و دوم به دلیل شایستگی دیگران. فران تورس در تمرینات این هفته بسیار خوب کار کرد. اوضاع در بارسا اینگونه است، همیشه رقابت وجود دارد.
 از اینکه نمی توانم روی ژول کونده حساب کنم، ناراحتم. خودش هم می داند که در اولین فرصت به او نیاز خواهیم داشت. او به خوبی مشغول تمرین است و البته شرایط باشگاه را درک می کند. امیدوارم از هفته آینده بتواند به میدان برود.
 از اینکه برخی بازیکنان در مقابل جدایی از باشگاه مقاومت می کنند، ناراحت نیستم. هر بازیکنی به فکر آینده خود است. بازی در بارسلونا آسان نیست. در انتخاب ترکیب اصلی دچار دردسر می شوم و این نشانه خوبی است.
 همه می دانیم که لواندوفسکی می تواند تفاوت ها را رقم بزند و امشب این موضوع را دیدیم. او الگویی برای تیم است. لوا بازیکنی برای حال و آینده باشگاه است.