اوی پس از پیروزی مهم و ارزشمند برابر اتلتیک بیلبائو، درباره نکاتی مانند گلزنی مارک گیو، احتمال مصدومیت بالده و داوری صحبت کرد.
بارسلونا یک هفته پیش از ال‌کلاسیکو، برابر اتلتیک بیلبائو قرار گرفت و گل سه امتیازی مارک گیو، جوان ۱۷ ساله‌اش، توانست سه امتیاز بازی حساس را کسب کند.
ژاوی پس از بازی در مورد گیو گفت:«به مارک گیو گفتم که شانس گلزنی را خواهد داشت و باید از آن استفاده کند. در نهایت، او دقیقا همان کاری را انجام داد که من از او خواسته بودم. فلیکس پاس خوبی به او داد. او هم خوب بازی کرد. مارتینز هم همینطور. وقتی فقط ۱۷ سال داشتم باشگاه به من اعتماد کرد. حالا تصمیم گرفتم به مارک گیو اعتماد کنم و او این برد را به ما داد. اعتماد بنفسی که این پسرها فقط با ۱۷-۱۸ سال دارند باورنکردنی است. آن روزها من اینگونه نبودم. در زمان من، جوانان خیلی می‌ترسیدند. این بازیکنان جدید از هیچ چیز نمی‌ترسند. آنها برای به دست آوردن پیروزی، گرسنه و تیز هستند.
او درباره جریان بازی و مشکل بارسا در نیمه اول گفت:«نیمه اول خیلی خوب نبود. آنها خیلی فشار می‌آوردند و بالا بازی می‌کردند. ما برای بازی از عقب مشکل داشتیم. در نیمه دوم بهتر شدیم و بازی را بردیم.»
از او در مورد مصدومیت بالده پرسیده شد و او گفت:«بالده مشکلی ندارد. خسته بود اما هیچ مصدومیتی نداشت. خوشبختانه امروز مصدوم نداشتیم و تمام بازیکنان خوب هستند.»
او در پاسخ به این سوال که بازی این هفته رئال را دیده است یا خیر گفت:«خیر، بازی آنها را ندیدم اما بازی اتلتیکو مادرید را دیدم. عالی بودند.»
خبرنگاران نظر او را درباره فشار شبکه رئال مادرید بر داوران در آستانه ال‌کلاسیکو پرسیدند، او جواب داد:«شبکه رئال مادرید قبل از ال کلاسیکو به داوران فشار بیاورد؟ فکر نمی‌کنم قبل از چنین بازی‌ای فکر خوبی باشد، اما ما برای شنبه آماده خواهیم بود. ما از طرف باشگاه نمی‌خواهیم به داوران فشار بیاوریم یا به خاطر ما به آنها فشار وارد شود. نمی‌دانم بلینگام باید کارت قرمز می‌گرفت یا نه. به من ارتباطی ندارد. داور تصمیم می‌گیرد. به من ربطی ندارد و همانطور که گفتم فقط روی بازی تمرکز خواهیم کرد و برای آن آماده هستیم.»
او درباره غایبان ال‌کلاسیکو گفت:«کنده و سرجی روبرتو قطعا برای ال‌کلاسیکو غایب هستند. در مورد بقیه هم، به وضعیت آنها قبل از بازی بستگی دارد.»