پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال با قرعه خوبی مواجه شده هرچند تیمی که بخواهد قهرمان شود به هیچ عنوان نباید به قرعه توجه داشته باشد، زیرا به هرحال با تمام تیم‌ها به رقابت می‌پردازد و باید آمادگی کامل داشته باشند.
محمد نوری درباره قرعه کشی لیگ برتر فوتبال ایران و قرعه استقلال در فصل جدید اظهار داشت: قرعه خوبی نصیب استقلال شد. از نظر من آبی‌پوشان اگر می‌خواهند در این فصل هم موفق ظاهر شوند باید با قدرت و صلابت مانند سال گذشته لیگ را شروع کنند و از عنوان قهرمانی دفاع کنند.
وی افزود: استقلال با قرعه خوبی مواجه شده هرچند تیمی که بخواهد قهرمان شود به هیچ عنوان نباید به قرعه توجه داشته باشد، زیرا به هرحال با تمام تیم‌ها به رقابت می‌پردازد و باید آمادگی کامل داشته باشند. بازی اول مقابل سپاهان اتفاق خوبی است؛ زیرا سپاهان با یک خانه تکانی اساسی به مصاف استقلال می‌آید و قطعاً چندین هفته زمان نیاز دارند تا تفکرات کادرفنی و بازیکنانشان هماهنگ شود. از آنجایی که بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود استقلال می‌تواند از این فرصت به خوبی استفاده کند.
*دربی در هفته دوازدهم جذاب می‌شود
نوری در این رابطه افزود: بازی‌های بعدی مقابل ملوان و مس کرمان است که از لیگ یک آمده‌اند و انگیزه‌های زیادی برای لیگ برتر دارند، اما احتمال اینکه بتوانند مقابل استقلال ایستادگی کنند کم است، زیرا تا بتوانند با جو لیگ آشنایی پیدا کنند ۲،۳ هفته زمان نیاز دارند. از هفته ششم تا هشتم ۳ بازی پر فشار مقابل نساجی، گل‌گهر و فولاد داریم که می‌توانند به چالش جدی ساپینتو تبدیل شوند. دربی در هفته دوازدهم هم اتفاق خوبی است، زیرا دو تیم آب دیده می‌شوند و با قدرت و هماهنگی بیشتر مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و به نظر دربی جذابی را شاهد باشیم.
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره آمادگی استقلال برای حضور در لیگ بیست و دوم تصریح کرد: استقلال ۸۰ درصد از شاکله اصلی تیم در فصل گذشته را حفظ کرده و از نظر من نفراتی هم که به تیم اضافه شدند تا بخواهند با تیم هماهنگ شوند به زمان نیاز دارند. هواداران باید تا  هفته پنجم یا ششم صبور باشند و حمایت کنند. با توجه به این موضوع که استقلال تمریناتش را مقداری دیر شروع کرد و فرصت کمی برای بدنسازی داشتند احتمال اُفت در ۳، ۴ هفته اول وجود دارد.
*پرسپولیسی‌ها یک مربی معتبر خارجی می‌آوردند که پول‌هایشان حرام نشود
وی در خصوص وضعیت اردوی پیش فصل آبی پوشان عنوان کرد: استقلال اردوی خوبی را برگزار کرده و باعث شده بازیکنان برنامه ریزی داشته باشند و سر وقت به فعالیت‌های خود برسند و به دور از حواشی و با تمرکز بالا به بازی‌های دوستانه بپردازند و نتایج خوبی را کسب کنند. مهم‌تر از آن خودنمایی صادقی در این بازی‌ها بود که موفق شد نظر ساپینتو را هم جلب کند. استقلال تیم خوبی تشکیل داده و در تمرینات هم امیدوار کننده ظاهر شده‌ و بازیکنان نشان داده‌اند که در فصل جدید حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. جای ۲ بازیکن در استقلال خالی است؛ یکی در پست وینگر چپ و دیگری در پست هافبک بازیساز که نبض بازی در دستش باشد و برای مهاجمان استقلال بازیسازی کند، امیدوارم باشگاه بتواند اقدام به جذب این بازیکنان کند.
نوری در رابطه با اعتراضات سرخ پوشان به باشگاه و فدراسیون با توجه به خریدهای نجومی عنوان کرد: پرسپولیس خریدهای گران قیمتی انجام داده و با بازیکنان اصلی و تأثیرگذار خود تمدید کرده است، اما باعث تعجب است که چرا دوباره دنبال بهانه هستند و اعتراض می‌کنند. از نظر من پرسپولیس و سپاهان از لحاظ مالی بیشترین خرج را داشته‌اند. بارسلونا و رئال هم اینقدر خرج نمی‌کنند که پرسپولیس و سپاهان پول دادند تا در نهایت دوم و سوم شوند. ای کاش حداقل بعد از این همه که خرج کردن، برای نیمکتشان هم یک مربی معتبر خارجی می‌آوردند که حداقل پول‌ها حرام نشود. این دو تیم امسال برای دوم، سومی بجنگند زیرا اولی برای استقلال است.
*انگیزه ساپینتو بالاست
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پایان درباره مسیر قهرمانی استقلال در لیگ بیست و دوم خاطر نشان کرد: من اعتقاد دارم استقلال در فصل گذشته یک رکورد خارق العاده بر جای گذاشت و تا سالیان سال هم هیچ تیمی نمی‌تواند این رکورد را بدست بیاورد. ساپینتو هم حق دارد و دلم برایش می‌شود، زیرا روی نیمکتی می‌نشیند که فصل گذشته باختی نداشته و یک قهرمانی آورده است. خداراشکر انگیزه ساپینتو هم بالا است و اصلا به این دست موارد فکر نمی‌کند و با تمرکز بالا به فعالیتش ادامه می‌دهد. به آینده استقلال در لیگ امسال خوشبین هستم، زیرا پتانسیل این را دارند که در فصل جدید لیگ برتر بتوانند باز هم با یک برنامه خوب به قهرمانی برسند