فشار افکارعمومى و منتقدان متوجه مجمع شده که چرا و چگونه با ۵١ راى باز هم مهدى تاج را با آگاهى از شرایط خاص موجود و پرونده‌های قضایی متعدد او ، به ریاست فدراسیون رساندند. 

با پایان یافتن انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و افزایش فشارها، واکنش هاى بى سابقه افکار عمومى و انتقادات گسترده اى که از این انتخاب عجیب صورت گرفته مجمع فدراسیون فوتبال بیش از هر زمان دیگرى با یک چالش جدى مواجه شده است.
مجمعى که در سال ١٣٩٩ به شهاب عزیزى خادم راى داد؛ احتمالا اینبار هم تصمیم جنجالى دیگرى گرفته که تا اینجا آرامش چندماه گذشته را از فوتبال گرفته و به نظر مى رسد پیامدها و اتفاقات تلخ دیگرى را رقم خواهد زد.
در همین حال فشار افکارعمومى و منتقدان متوجه مجمع شده که چرا و چگونه با ۵١ راى باز هم مهدى تاج را با آگاهى از شرایط خاص موجود به ریاست فدراسیون رساندند.
برخى از حامیان تاج مثل قنبرزاده البته طبق روال همیشگى مجمع را عقل کل، مظهر حریت و آزادگى و تصمیمش را معیار و مصداق دموکراسى مى خواندند اما فراموش مى‌کنند که همین مجمع افرادی چون مهرداد سراجی را وارد هیات رییسه کرد، سپس او را استیضاح کرد. یا اینکه عزیزی‌خادم را بر کرسی ریاست نشاند و یکسال نشده بر سر ماجرای خوبان عالم کار به کجا کشید.
همین مجمع تلخ ترین دوره چهارساله ریاست فوتبال را نیز در دوره قبلی تاج رقم زد که تبعاتش همچنان گریبان گیر فوتبال شده و با بی‌خانمانی فدراسیون ، بدهی ۲۰۰میلیاردی به ویلموتس و افتضاحات دیگر همچنان ادامه دارد.
اینک یکى از سوالات جدى افکار عمومى این است که کدام یک از اعضاى مجمع در فهرست ۵١ راى دهنده به تاج قرار گرفته و مسئولیت اتفاقات دو سال و نیم آینده را مى پذیرند؟
شاید انتخاب کنندگان قبلی بگویند ما از رخدادهای منفی آتی در ادوار قبلی اطلاع نداشتیم اما وقتی اکثریت اعضای مجمع با اطلاع از پرونده های اتهامی تاج که برخی به صدور حکم منجر شده، بازهم به او رای می‌دهند، پس باید درپی مسائل دیگری بود.
اگرچه با توجه به پنهان بودن آرا نمى توان با قاطعیت در این خصوص اظهار نظر کرد اما از روی مذاکرات قبل از مجمع در تالار همایش‌های صداوسیما و مناسبات مختلف ایام رقابت کاندیداها، گفته مى شود استان هاى قزوین، لرستان، اصفهان، مرکزى ، کردستان ، آذربایجان غربى و اردبیل از حامیان اصلى تاج در این انتخابات بین هیات‌های استانی بودند به شکلى که بعضى از روساى هیات هاى فوتبال این استان ها در داخل مجمع از سایر اعضا نیز در خصوص آراء پرس و جو کرده و پیگیر پیروزى گزینه مورد نظر خود بودند.
قنبرزاده نایب رییس دوم تاج طبیعتا یکى دیگر از آراى او را به صندوق انداخته، محمود شیعى از اعضاى سابق هیات رییسه که نامش در پرونده ویلموتس دیده مى شود هم در این مقطع از حامیان جدى تاج بوده که امیدوار است با ریاست دوباره او از این پرونده نجات پیدا کند. شیعى یه عنوان عضو هیات مدیره پیکان دومین سهمیه راى این باشگاه را به تاج هدیه کرد.
شیعى مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم پیش از انتخابات حمایت از تاج را تایید کرده بود و به واسطه ارتباط و رفاقت قدیمى به او راى داد. همچنین طبق شایعات، حیدرپور که به عنوان مدیرعامل تیم سقوط کرده شهر خودرو در مجمع حاضر شد و از برگه راى خودش هم طبق تصاویر تلویزیونى عکس گرفت یکى دیگر از حامیان تاج بود.
همچنین احسان حاج صفى کاپیتان تیم ملى که با یک سفر فورى به تهران رسید تا در انتخابات شرکت کند طبیعتا به دنبال حمایت از ماجدى یا عزیزمحمدى نبود.
کاپیتان تیم ملى در راس جریان استورى هاى جنجالى ، انتقاد از فدراسیون ماجدى و البته حمایت از جریان بازگشت تاج و کى روش قرار داشت. او و برخى از همبازیانش در یک گروه خاص منتقد خط خوردن نام کریم انصاریفرد و ملى پوشان پا به سن گذاشته بودند و البته از آینده خودشان در تیم ملى خصوصا در جام جهانى پیش روى هراس داشتند.
نام حاج صفى و انصاری‌فرد در فهرست جدید اسکوچیچ هم قرار نگرفته و طبیعى است که آنها براى رسیدن به جام جهانى امیدوار به بازگشت کى روش باشند و در این مسیر راى دادن به مهدى تاج یکى از آخرین نقاط امیدوارى است!
کلیه نفرات فوق مى توانند نسبت به حدس و گمان هاى فوق واکنش هاى متفاوتى نشان داده و آن را تایید یا تکذیب کنند اما اى کاش تک تک اعضاى مجمعى که تعیین سرنوشت فوتبال را حق قانونى خودشان مى دانند با شهامت در خصوص امانتى که از سوى ٨٠ میلیون ایرانى در اختیار آنها قرار گرفته شهامت داشته و به قول خداداد عزیزى به صورت شفاف راى خودشان را اعلام کنند.
اگر به این راى ایمان داشته و افتخار مى کنند از افشاى آن نهراسند و اگر به اقدام خود باور و اعتقاد دارند در قبال آینده بهم فوتبال در این دوران با تصمیمى که اتخاذ کردند قبول مسئولیت کنند.