از بین ۱۶ تیم لیگ برتری، پنج تیم هیچ شکستی را در فصل جدید تجریه نکرده‌اند.
این طلسمی است که ممکن است در هفته پنجم بشکند اما از سوی دیگر تبدیل به انگیزه ای برای این پنج تیم خواهد شد تا با حفظ روند شکست ناپذیری همچنان در فرم خوبی برای ادامه لیگ برتر باشند.
پرسپولیس و فولاد دو صدرنشین لیگ برتر تیم‌هایی هستند که تاکنون شکستی در لیگ برتر ترجمه نکرده‌اند و با دو برد و دو مساوی رقابت صدرنشینی را دنبال می‌کنند و امیدوارند که این هفته نیز با پیروزی مقابل حریفان، از جایگاه خود دفاع کنند.
گل‌گهر دیگر تیمی است که سه تساوی و یک برد را تجربه کرده است؛ شاگردان امیر قلعه‌نویی در حالی که این هفته از سپاهان عقب افتاده بوواد توانستند به بازی برگردند و این طلسم را حفظ کنند و همچنین توانایی خود را با فوتبال ایران نشان بدهند.
دو تیم دیگر ذوب آهن و مس رفسنجان هستند؛ ذوب آهن با هدایت مهدی تارتار فصل گذشته موفق شد در جایگاه هفتمی را کسب کند که جایگاه بسیار مناسبی برای گاندوها و حالا این تیم در فصل جدید نیز جایگاه خوبی داشته و توانسته پرسپولیس را هم متوقف کند. ذوب آهن در دو بازی مقابل تراکتور و ملوان از حریف پیش افتاد و در آستانه پیروزی قرار داشت اما دو گل روی دو ارسال تارتار را از کسب پیروزی ناکام گذاشت. دو بردی که می‌توانست ذوب آهن را هم هشت امتیازی در کنار پرسپولیس و فولاد قرار بدهد.
مس رفسنجان این هفته مقابل فولاد بازی دارد و حفظ روند شکست ناپذیری کار دشواری برای شاگردان محمد ربیعی خواهد بود؛ همانند ذوب آهن که تلاش می‌کند در دربی نبازد و چه بسا همچون بازی رفت فصل گذشته به پیروزی دست یابد.