مدیریت و کاهش وزن با یک قدم ساده

کاهش وزن یکی از محبوب ترین تصمیمات زندگی بوده اما یکی از مواردی است که اکثر ما برای رسیدن به آن دچار چالش هستیم. اما یک استراتژی که می تواند در مدیریت وزن بهتر عمل کند رویکرد تغییرات کوچک است. این عمل با درک این موضوع شروع می شود که برای مدت طولانی، بهتر است از تغییرات و قدم های کوچک شروع کنید.

اکثر افرادی که به دنبال کاهش وزن خود هستند تمایل دارند با ایجاد تغییرات بزرگ در رژیم غذایی یا عادات فعالیت بدنی خود شروع کنند. اما تداوم تغییرات بزرگ در طول زمان ممکن است دشوار باشد، زیرا به سطوح بالایی از انگیزه نیاز دارند. از آنجایی که انگیزه به طور طبیعی بالا و پایین می ‌رود، جای تعجب نیست که حفظ این تغییرات بزرگ در سبک زندگی بسیار سخت باشد و اینجاست که رویکرد تغییرات کوچک می تواند مفید واقع شود.

این استراتژی مدیریت وزن توصیه می کند که افراد باید کالری مصرفی خود را کاهش دهند و یا کالری سوزانده شده خود را تنها ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری در روز افزایش دهند. برای درک این موضوع، این تغییر می تواند به معنای خوردن یک یا دو بیسکویت شکلاتی کمتر یا پیاده روی ۱۰ تا ۲۰ دقیقه اضافی در هر روز باشد.

به گفته کارشناسان این تغییرات کوچک ممکن است راحت‌تر در زندگی روزمره قرار بگیرند و بر خلاف تغییرات بزرگ‌تر، به زمان و تلاش اضافی خارج از روال عادی نیاز ندارند.

رویکرد تغییرات کوچک انعطاف‌پذیرتر است، زیرا راه‌های مختلفی وجود دارد که می ‌توان کالری‌ های دریافتی و یا کالری‌ هایی که می‌ سوزانید را ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری در روز تغییر دهید. این انعطاف‌پذیری ممکن است به شما کمک کند که برای مدت طولانی‌تری با رویکرد درگیر شوید.

به گفته محققان، نتایج تحقیقات نشان می دهد: در مورد سلامتی، ایجاد تغییرات کوچک در عادات معمول ممکن است موثرتر باشند. همچنین هنگام ایجاد تغییرات کوچک، احتمال شکست کمتر است که می تواند به ما در ایجاد تغییرات بزرگتر در طول زمان کمک کند.

هنریتا گراهام (Henrietta Graham) پژوهشگر این مطالعات از دانشگاه لافبورو در این باره گفت: این پژوهش نتایج ۲۱ کارآزمایی را ترکیب کرد که از رویکرد تغییرات کوچک برای مدیریت وزن استفاده می کردند.به گزارش سیناپرس، ما دریافتیم که بزرگسالانی که از این روش استفاده می ‌کنند، در مقایسه با افرادی که توصیه‌ های عمومی مدیریت وزن را دریافت کرده ‌اند، در یک دوره ۱۴ ماهه حدود ۱ کیلوگرم وزن کمتری اضافه کرده ‌اند.

گراهام می افزاید: این یافته مهم است زیرا نشان می دهد که می توان از رویکرد تغییرات کوچک برای جلوگیری از افزایش وزن بین نیم تا یک کیلوگرم استفاده کرد که می تواند در طول زمان از ایجاد اضافه وزن و چاقی جلوگیری کند. به گفته گراهام تحقیقات بیشتری برای درک اینکه آیا یک رویکرد تغییر کوچک می تواند یک استراتژی موثرتر در پیشگیری از افزایش وزن طولانی مدت و به طور بالقوه کاهش وزن باشد، مورد نیاز است.

گراهام همچنین توضیح می دهد: اگر می خواهید رویکرد تغییرات کوچک را امتحان کنید، دو سوال مهم وجود دارد که باید از خودتان بپرسید. اول اینکه چه تغییراتی می ‌توانم ایجاد کنم تا کالری ‌هایی را که می ‌خورم و یا می ‌سوزانم فقط ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوکالری در روز کاهش دهم؟ و دوم این که آیا زمانی که انگیزه ام کم است می توانم به این تغییرات دست پیدا کنم یا خیر؟

او می گوید با پاسخ به این سوالات تغییرات کوچکی که توسط شما طراحی می شوند، به احتمال زیاد در بازه زندگی روزمره شما قرار گرفته و بنابراین ممکن است در طول زمان حفظ شوند.

 گراهام در خاتمه توصیه می کند که از خوردن افزودنی‌ها مانند پنیر، کره، سس مایونز و سس کچاپ اجتناب کنید چراکه اینها کالری بیشتری نسبت به آنچه که بسیاری از ما تصور می ‌کنیم دارند. همچنین قهوه‌ و چای تان را بدون شیر و شکر بنوشید. مدیریت وزن لازم نیست پیچیده باشد و همانطور که رویکرد تغییرات کوچک نشان می دهد، ایجاد تغییرات کوچک در رژیم غذایی و سبک زندگی می تواند در طول زمان تفاوت های بزرگی را ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *